کتاب فرمولاسیون مواد غذایی(اجزاء جدید و روش های فرآوری) به چاپ رسید

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۳ کد : ۶۸۶۸۳ پژوهشی
تعداد بازدید:۱۰۳
چاپ اول کتاب «کتاب فرمولاسیون مواد غذایی(اجزاء جدید و روش های فرآوری)» منتشر شد.
کتاب فرمولاسیون مواد غذایی(اجزاء جدید و روش های فرآوری) به چاپ رسید

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، کتاب فرمولاسیون مواد غذایی(اجزاء جدید و روش های فرآوری) نوشته شیوانی پاتانیا و بریجس کی تیواری توسط دکتر حامد صابریان عضو هیأت علمی گروه فرآوری پسماند و ضایعات کشاورزی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و دکتر محمد نجاتیان عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ترجمه و توسط انتشارات دانشگاه بقیه الله به چاپ رسید.

این کتاب در 14 فصل تهیه شده است و به سه حوزه اصلی مرتبط با راه کارهای فرمولاسیون مواد غذایی شامل اجزاء تشکیل دهنده، روش های فرآوری و روندهای جدید در فرمولاسیون می پردازد.

متن کتاب ابتدا اساس یک فرمول غذایی شامل پروتئین ها و مواد نشاسته ای هوشمند، مواد سلامت بخش مانند جایگزین های نمک و شکر و برهم کنش های درون اجزای غذا را شرح می دهد.

این کتاب با تأکید بر اصول عملیاتی، به بررسی پیشرفته‌ترین فناوری درون پوشانی و طیف وسیعی از فناوری‌های نوظهور از جمله فشار بالا، میدان الکتریکی پالسی، فراصوت و استخراج سیال فوق بحرانی می‌پردازد.

فصل‌های پایانی، پیشرفت‌ها و روندهای اخیر در فرمولاسیون غذا را از غذاهایی که آلرژی و عدم تحمل را هدف قرار می‌دهند، تا فرمول‌های غذایی پری بیوتیک و پرو بیوتیک که برای بهبود سلامت روده طراحی شده‌اند، مورد بحث قرار می‌دهند.

به طور کلی، این کتاب منبع ارزشمندی برای دانشجویان، اساتید، محققان، فناوران مواد غذایی، متخصصان، مهندسان و دانشمندان در سراسر رشته های علوم غذایی است.
 

کلید واژه ها: کتاب فرمولاسیون مواد غذایی


نظر شما :