به همت معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:

دوره آموزشی برنامه نویسی کودکان با برنامه اسکرچ برگزار شد

۰۲ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۴ کد : ۷۳۷۲۲ آموزش و کارآفرینی
تعداد بازدید:۵۶
دوره آموزشی زبان برنامه نویسی اسکرچ در مرکز آموزش شماره ۲ جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد.
دوره آموزشی برنامه نویسی کودکان با برنامه اسکرچ برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، دوره آموزشی زبان برنامه نویسی اسکرچ در مرکز آموزش شماره ۲ جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد.

برنامه اسکرچ یک محیط برنامه‌نویسی بصری و آموزشی است که به کاربران، به خصوص کودکان و نوجوانان، آموزش ساده از مفاهیم برنامه‌نویسی را ارائه می‌کند.

زینب عباسی مدیر مرکز شماره ۲ جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اظهار کرد: در اسکرچ، کاربران با قرار دادن و چیدن بلوک‌های برنامه‌نویسی به شکل پازل، می‌توانند به ساخت بازی‌ها، انیمیشن‌ها و سایر برنامه‌های تعاملی بپردازند. این محیط به طور خاص برای آموزش مفاهیم اساسی علوم کامپیوتر طراحی شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون داشتن تجربه برنامه‌نویسی، به ایجاد پروژه‌های خلاقانه بپردازند.

وی افزود: برنامه نویسی اسکرچ به عنوان یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای یادگیری کودکان سنین 8 تا 12 سال شناخته شده است و به آنها این امکان را می‌دهد تا با مفاهیم پایه برنامه‌نویسی مانند متغیرها، حلقه‌ها و شرط‌ها آشنا شوند. شایان ذکر است یادگیری اسکرچ به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را را توسعه و آماده ورود به دنیای فناوری شوند.

عباسی عنوان کرد: یک از قابلیت های فوق العاده مهم اسکرچ برای کودکان، امکان استفاده از تصاویر، صدا و انیمیشن در برنامه‌ها می‌باشد و این امر خلاقیت و تعامل کودکان را افزایش  و یادگیری را جذاب‌تر خواهد نمود.

مدیر مرکز شماره ۲ جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اضافه کرد: مرکز آموزش کامپیوتر و فنی مهندسی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان این امکان را در اختیار شما قرار داده است تا برنامه نویسی اسکرچ  را با اساتید برتر بیاموزید.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی، اصفهان، خیابان باهنر،خیابان علاقمندان، کوچه 10،  مرکز آموزش شماره ۲ جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و یا وبگاه www.jdeiut.ir مراجعه کنند، همچنین شماره تلفن 33358051-031 پاسخگوی سوالات شماست.


نظر شما :