به همت معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:

دوره جامع حسابداری صنعتی (بهای تمام شده) برگزار شد

۰۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۰ کد : ۷۳۷۵۲ آموزش و کارآفرینی
تعداد بازدید:۶۱
دوره جامع حسابداری صنعتی (بهای تمام شده) در مرکزآموزش های تخصصی شماره ۶ جهاد دانشگاهی برگزار شد.
دوره جامع حسابداری صنعتی (بهای تمام شده) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، غلامرضا دواشی مدیر مرکز شماره 6 جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اظهار کرد: دوره جامع حسابداری صنعتی (بهای تمام شده) که زیر مجموعه آموزش حسابداری محسوب می‌شود، توسط دپارتمان آموزش های سازمانی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

دواشی افزود: مهم­ترین وظیفه حسابداری صنعتی، محاسبه بهای تمام شده کالا و خدمات است. اما حسابدار صنعتی وظایف دیگری از قبیل برنامه‌ریزی، کنترل و تصمیم‌­گیری و به طور کلی مدیریت در زمینه اطلاعات مالی را نیز عهده‌دار می­‌باشد.

وی گفت: محاسبه قیمت تمام شده در حرفه حسابداری بسیار مهم است و بازار کار خوبی نیز به‌همراه دارد. زیرا حسابدار صنعتی با برنامه‌ریزی درست می­‌تواند کل مجموعه را در یک مسیر صعودی و هموار برای پیشرفت قرار دهد. به این مفهوم که با گزارش صحیح هزینه‌­ به مدیران، مشاوره درستی برای کاهش هزینه‌ های مستقیم و سربار تولید ارائه و از این طریق باعث افزایش فروش محصولات آنها شود

مدیر مرکز شماره 6 جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ادامه داد: فراگیران در این دوره با ساختار بهای تمام شده که متشکل از 3 جز اصلی بوده آشنا شده و روش‌های مختلف هزینه‌یابی در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین تسهیم هزینه‌های سربار نیز بخشی از سرفصل دوره است که پرداختن به آن نیز جهت آشنایی با سیستم بهای تمام شده کالا ضروری است.

وی عنوان کرد: سرفصل های این دوره شامل ساختار عوامل تولید (مواد، دستمزد و سربار)، بررسی عناصر گزارش قیمت تمام شده تولید، روش‌های مختلف هزینه‌یابی، ضایعات تولید و نحوه ارزیابی آن، معادل آحاد تولید و نقش آن در محاسبه بهای تمام شده محصول، تسهیم هزینه‌های سربار در دوایر تولیدی و خدماتی، مراکز هزینه و طبقه‌بندی آنها است.

.


نظر شما :