توسط واحد صنعتی اصفهان:

کتاب " اچ متالوگرافی " وارد بازار نشر شد

۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۹ کد : ۸۸۸۲ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۲۹۴
توسط شعبه سازمان انتشارات واحد صنعتی اصفهان کتاب " اچ متالوگرافی " وارد بازار نشر شد
کتاب " اچ متالوگرافی " وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، توسط شعبه سازمان انتشارات واحد کتاب " اچ متالوگرافی  تألیف گونتر پتزو و ترجمه آرین قندی، محمد رزازی بروجنی، پدرام وردی وارد بازار نشر شد .

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم : امروزه پیشرفت تکنولوژی بسیار وابسته به استفاده از مواد مهندسی است. خواص و ساختار آنها با در نظر گرفتن ویژگی­های متعددی از جمله فواصل اتمی اندازه­گیری شده در مقیاس نانومتر تا محصول نهایی در مقیاس سانتی‌متر و حتی گاهی در مقیاس متری تعیین می­شود. اعمال این مقیاس اندازه­ای، مراتب مختلفی از بزرگی شامل ساختار کریستالی (ساختار شبکه­) و نظم آن را در محدوده نانو، میکرو و ماکرو در بر خواهد گرفت که در ایجاد طیف گسترده­ای از خواص تأثیرگذار است.

علت این موضوع این است که ساختار داخلی مواد توسط گونه­های اتمی و آرایش سه بعدی خاص آنها تعیین می‌شود. این معماری ساختاری با توجه به مبحث تقارن قابل تعیین است که در عمل به خاطر نبود تقارن کامل (به دلیل عیوب شبکه­ای) که کاملاً اتفاقی معمول است، نوع، اندازه، شکل، کمیت و توزیع آن به همراه مناطق ساختاری کامل، در شکل­گیری مفهوم ریز ساختار مؤثر است. بعضی وقت­ها ریزساختار تنها به صورت مناطق ساختاری کامل و بر اساس نوع، اندازه، شکل، کمیت و توزیع آن تعریف می­شود. با این وجود تعاریفی که شامل عیوب شبکه­ای است، بیشتر به واقعیت نزدیک است .

گفتنی است؛ چاپ اول این کتاب با تیراژ 500 نسخه دارای 366 صفحه، با قطع وزیری، با قیمت 550 هزار ریال، به بازار کتاب عرضه شده است.

 علاقمندان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر، سفارش و تهیه کتاب با شماره 03139122594 فروشگاه کتاب جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تماس حاصل فرمایند .

 


نظر شما :