پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت "روز خبرنگار"

دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت

۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۶ کد : ۱۰۴۴۴ عمومی
تعداد بازدید:۸۴۷
دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت

 

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی،‌ متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبرنگاران عزیز

فرا رسیدن 17 مردادماه را که به حرمت تلاش های مسئولانه و متعهدانه اصحاب خستگی ناپذیر رسانه، روز خبرنگار نام گرفته به همه شما تبریک می گویم و از خدای قادر سبحان، عافیت، سربلندی و موفقیت تان را خواستارم.

شرایط دشوار کنونی و مشکلاتی که برای رسانه ها به وجود آمده،‌ ملموس و قابل درک است؛‌ اما لازم است همه ما با امید به آینده، به این مرحله به عنوان بخشی در حال گذار در مسیر نوگرایی و پیشرفت نگاه کنیم؛‌ همانند همیشه انتظار از عناصر آگاهی بخش جامعه زیاد است؛ به تعبیر دیگر، خبرنگاران صبوری که خود، سخت زندگی می کنند باید در مقام دعوت کنندگان به زندگی آرام و ایمن، نقش ایفا کنند؛ منادیان وحدت باشند، باورهای مردم را حراست کنند، در لبه مرز نقد مسئولانه با سیاه نمایی فضای کشور گام بردارند، روشنگری نمایند و انصاف و عدالت را سرلوحه کارشان قرار دهند. این در حالی است که خبر و پیام، پیش از آن که از قلم و بیان خبرنگار به مخاطب برسد، در چرخه خود با عواملی در ارتباط تنگاتنگ بوده است که مسئولیت هایشان در قبال جامعه، کشور، آرمان ها و برنامه های آن به هیچ وجه نباید مورد غفلت واقع شود.

اثرگذاری ارتباط، تنها وابسته به عملکرد خبرنگاران نیست؛ و ضرورت دارد درک عمومی این معنا در شرایط کنونی در بین مسئولان کشور ایجاد شود تا با همدلی، حس مسئولیت شناسی، تعاون، شناخت اولویت ها و توجه به ویژگی های عاطفی،‌ عقلانی و رفتاری مخاطبان بهترین نتیجه در عرصه اطلاع رسانی و اصلاح گری حاصل شود.

در پایان و در آستانه 17 مرداد،‌ یاد شهدای خبرنگار را گرامی می دارم و مراتب تقدیر و حق شناسی خود را به خاطر تلاش های شما عزیزان ابراز می نمایم.


نظر شما :