گام به گام با انقلاب اسلامی(۹)/در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه؛

رئیس جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان: خدمت بی منت درحوزه دانش، پژوهش، فرهنگ را در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب می دانیم

۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۷ کد : ۱۰۵۰۸ تاپ خبر
تعداد بازدید:۷۸۰
رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان گفت:خدمت بی منت جهاددانشگاهی درحوزه دانش، پژوهش،فرهنگ و فناوری را در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب می دانیم وبراین مسیر استوار هستیم.
رئیس جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان: خدمت بی منت درحوزه دانش، پژوهش، فرهنگ را در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب می دانیم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، رییس واحد، 18 مرداد ماه، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان، به مناسبت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی ۱۶ مردادماه اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران در سال 57 و به دنبال آن فعالیت گرو ه های چپ مدعی زمامداری در دانشگاههای کشور، در تصمیم حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) در خردادماه 1357ستاد انقلاب فرهنگی تاسیس شد.

مهندس مرتضی تیموری افزود: ستاد انقلاب فرهنگی رسالت انقلاب فرهنگی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی را بر عهده داشت و در این راستا در مردادماه سال 1359، جهاددانشگاهی به عنوان بازوی اجرایی این ستاد تشکیل شد و در همان سال نیز جهاددانشگاهی در استان اصفهان شکل گرفت.

وی تصریح کرد: این دوران همزمان شد با تجاوز کشور عراق با حمایت استکبار جهانی به ایران اسلامی و آغاز هشت سال دفاع مقدس و جهاددانشگاهی همزمان با مسئولیتی که در داانشگاهها بر عهده داشت، در جنگ تحمیلی نیز رسالتی را بر دوش گرفت.

وی افزود : پیشکسوتان امروز جهاد دانشگاهی که جوانان دیروز در دوران جنگ تحمیلی بودند، با انجام پروژه های متعدد تحقیقاتی ودانش بنیانی در کنار رزمندگان اسلام به نظام کمک کردند.

تیموری بیان داشت: حدود ۲۰۰ پروژه تحقیقاتی در آن دوران به دفتر جنگی که برای اولین بار در کشور در جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان تشکیل شد  ارجاع شد، تشکیل هسته اولیه انجمن رمز ایران که متاثراز انجام تحقیقاتی جهاددانشگاهی صنعتی در بحث بیسم های زمان جنگ بود.

وی افزود: خیلی خوشحالیم این نهاد برخاسته از اتقلاب واین مولود انقلابی به تعبیر رهبر معظم  انقلاب، امروزه در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی نظام خوش درخشیده است.

رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان  تصریح کرد: پیشتازی ایران و نظام در عرصه سلول های بنیادی ودست یابی به دانش فنی به عرصه سلول های بنیادی از جمله توفیقات جهاددانشگاهی است.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی در بحث ناباروری نیز ورود جدی داشته ات و به موفقیت های شگرف رسیده است، همچنین در بخش بانک خون بند ناف و حرکت در بحث زیست فناوری  وژنتیک نیز از دیگر بخش هایی است که جهاددانشگاهی ورود کرده است.

تیموری با تاکید براینکه ارتباط با صنعت و پرداختن به مشکلات و حل بحران ها وانجام پروژه ها وتحقیقات متعدد دراین عرصه نیز سیاست جهاددانشگاهی بوده است گفت: ساخت و تکمیل دومین دکل حفاری نفت توسط جهاددانشگاهی که تا چند روز آینده دراختیار وزارت نفت قرار می گیرد، از دیگر اقدامات جهاددانشگاهی است.

وی با اشاره به خط شکنی در مباحث فرهنگی و اجتماعی جهاددانشگاهی عنوان کرد: تاسیس وراه اندازی خبرگزاری های غیر دولتی همچون خبرگزاری دانشجویان ایران- ایسنا و اجرای مسابقات قرآنی دانشحویان در سطح بین المللی و ایجاد خبرگزاری قرآنی ایکنا که به بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا اخبار مخابره می کند،  اقدامات جهاددانشگاهی در عرصه فرهنگی است.

وی  خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی همواره تبعیت عملی ودائم از منویات ولایت فقیه و قانون اساسی دارد، چرا که این دو امر خط قرمز جهاددانشگاهی است وتحت هیچ امری از آن عدول نخواهد کرد.

رئیس جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان اذعان کرد: خدمت بی منت درحوزه دانش، پژوهش، فرهنگ وفناوری را در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب می دانیم و براین مسیر استوار هستیم.

وی توضیح داد:  استان اصفهان دومین استان دانشگاهی وعلمی کشور بعد از تهران است و این رتبه در امر جامعه دانشگاهی از حیث آمار وارقام اساتید و دانشجویان نیز وجود دارد.

تیموری بیان کرد: جهاددانشگاهی صنعتی پیشتاز در عرصه دفاع دانش بنیان از نظام راه اندازی اولین موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی  کشور در اصفهان و در مجموعه ۷ ساختار حقوقی مستقل چون پزوهشکده زیست فناوری رویان اما ذیل جهاددانشگاهی دراستان همگی بر محور خدمت به نظام است.

وی شبیه سازی حیوانات در پژوهشکده رویان، پرورش وایجاد دام هایی که از لحاظ ژنتیکی برتر هستند را از جمله اقدامات بزرگ این پژوهشکده دانستو عنوان کرد:  استفاده از دانش بیوتکنولوژی دراین پژوهشکده برای ساخت ماده ای به جای آنتی بیوتیک برای دام ها که هیچ گونه عوارضی ندارد  دیگر دستاورد پژوهشکده رویان است.

تیموری تاکید کرد: رونمایی از دوپروژه برتر پژوهشی توسط جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان که شامل اختراع سوپر جاذب کشاورزی که در عرصه بحران آب در صنعت کشاورزی بسیار حایز اهمیت است و دست یابی به دانش فنی فرمالیسیون خطوط فسفات فلزی دیگر دستاوردهای اخیر این نهاد انقلابی است.

وی افزود: اقدام آموزشی وفرهنگی دیگر که به همت جهاددانشگاهی صورت گرفته، تولید وچاپ کتاب انگلیسی منطبق برفرهنگ اسلامی وایرانی بعداز ۵ سال کار فشرده تحت عنوان کتاب eight به نام امام رضا(ع) است که گواهی نامه های معتبر دنیا را کسب کرده است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :