معاون فرهنگی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان خبرداد:

تولید و چاپ بیش از ۳۵۰ عنوان کتاب

۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۹ کد : ۱۰۵۳۳ فرهنگی
تعداد بازدید:۶۶۰
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، ضمن اشاره به ضرورت پرداختن به دغدغه های فرهنگی در کنار مسائل پژوهشی و آموزشی گفت: چاپ بیش از ۳۵۰ عنوان کتاب، اجرای طرح مطالعاتی نیاز سنجی فرهنگی دانشجویان و مسابقات مناظرات دانشجویی بخشی ازاقدامات دانست
تولید و چاپ بیش از ۳۵۰ عنوان کتاب

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان که به مناسبت 16 مرداد سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی در نهاد ریاست جمهوری به عنوان کارمند نمونه کشوری معرفی و تجلیل شد، پیرامون اقدامات فرهنگی صورت گرفته در این واحد اظهار کرد: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان شامل مجموعه های متعددی است که یکی از مجموعه های واحد انتشارات است.

احمد پایداری وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در طول قریب به چهار دهه گذشته تولید و چاپ بیش از 350 عنوان کتاب در زمینه های مختلف است گفت: واحد انتشارات فعالیت خود را با توجه به نیاز شدید جامعه دانشگاهی،از سال 1361 آغاز کرد.

 وی افزود: تا کنون موفق شده ایم براساس تلاش همه همکاران و محققین  و مولفین جهادگر  بیش از 350 عنوان کتاب در زمینه های مختلف فنی-مهندسی، کشاورزی و عمومی به چاپ برسانیم که بعضا به عنوان کتاب برگزیده سال در رشته مربوطه انتخاب و تعدادی هم به عنوان  بهترین مرجع درسی دانشجویان در دانشکده های مختلف دانشگاهی  برگزیده و در حال تدریس هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از عناوین کتاب  به دلیل غنای محتوایی به چاپ بیست و هشتم هم رسیده اند گفت: انتخاب کتاب  متالوژِی جوشکاری و جوش پذیری فولادهای زنگ نزن به عنوان کتاب برتر سال کشور در سال 1388، انتخاب کتاب اصول و کاربرد شبیه سازی فرآیند به عنوان کتاب شایسته تقدیر کتاب فصل در سال 1390  از آن جمله است.

پایداری ادامه داد: کتاب کامپوزیت های زمینه فلزی  به عنوان کتاب برگزیده هفتمین دوره جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، کتاب بازی های ترکیباتی به عنوان اثر لایق تقدیر هفتمین دوره کتاب سال دانشجویی کشور، کتاب ژئوتکنیک دریایی  کتاب لایق تقدیر بیست و هفتمین دوره جایزه کتاب سال، کتاب میکروسکوپ الکترونیکی روبشی به عنوان کتاب تقدیر شده توسط ستاد فناوری نانو تنها بخشی از مجموعه اقدامات انجام شده در واحد انتشارات جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان است.

وی خاطر نشان کرد: در هشتاد و یکمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی که در روز های 12 و 13 تیرماه سال جاری در شهرکرد برگزار شد، این معاونت در پنج عنوان از جمله شعبه برتر سازمان دانشجویان در راهبری شبکه محیط زیست و فعالیت های اجتماعی، اهتمام به اطلاع رسانی اخبار و برنامه های فرهنگی در سایت معاونت فرهنگی، اجرای شایسته برنامه های هماهنگ در سال 1397 ، کسب رتبه برتر در میان شعب مرکز گردشگری در حوزه اردوهای دانشجویی و  کسب رتبه برتر در میان شعب صندوق قرض الحسنه دانشجوی شایسته تقدیر شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان افزود: دلیل اصلی موفقیت در این حوزه ها را وجود نیروهای متعهد، دلسوز، مسؤولیت پذیر و معتقد به کار فرهنگی دانست .

وی ابراز کرد: معاونت فرهنگی واحد از سال 1393 با جهش قابل توجهی نسبت به سال های گذشته توانسته بخشی از رسالت جهاد دانشگاهی را در دانشگاه انجام دهد و در سال های متمادی 1393 به بعد هر ساله نسبت به سال گذشته موفقیت هایی داشته است بطوری که در سال 1397 این معاونت در دو عنوان شایسته تقدیر شد که در سال جاری به 5 عنوان ارتقا یافت.

پایداری در پایان به برخی از برنامه های فرهنگی اجرا شده در این معاونت از جمله برگزاری هشتمین دوره مناظرات دانشجویی در مرحله دانشگاهی، برگزاری چهارمین دوره مسابقات دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه و انتخاب دو دانشجوی دانشگاه صنعتی درمسابقات کشوری این دوره از مسابقات، اجرای طرح مطالعاتی نیازسنجی فرهنگی دانشجویان و برپایی کلاس های فرهنگی و آموزشی متعدد در طول تابستان و.. از آن جمله است.

 


نظر شما :