چاپ کتاب "آلودگی هوا سلامت و اثرات محیط‌زیستی" در جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان

۰۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۳ کد : ۱۰۸۹۱ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۲۹۷
کتاب "آلودگی هوا سلامت و اثرات محیط‌زیستی" در واحد صنعتی اصفهان، وارد بازار نشر شد
چاپ کتاب "آلودگی هوا سلامت و اثرات محیط‌زیستی" در جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، توسط شعبه انتشارات واحد صنعتی اصفهان، کتاب " آلودگی هوا سلامت و اثرات محیط‌زیستی" گردآوری و تدوین بی. آر. گورجار، لوئیسا تی. مولینا، چاندرا پی. اس. اوجها و ترجمه مهندس آناهیتا کریمی، دکتر حسین بشری و دکتر محسن سلیمانی، وارد بازار نشر شد.

این کتاب را در سال 2010 بلا گورجار، لوئیسا ملینا و چاندرا اجها گردآوری و تدوین کرده‌اند که در آن به طور مفصل به تشریح آلودگی هوا در مقیاس جهانی و منطقه‌ای و پیامدهای آن بر انسان و محیط‌زیست پرداخته شده است.

این اثر یک متن تخصصی است که ترکیبی از علوم ریاضی و آمار، پزشکی و شیمی است که مخاطبان آن اساتید و دانشجویان محیط‌زیست و ریاضی، پزشکان و شیمیدان‌ها هستند. با توجه به اینکه اطلاعات ارایه شده در کتاب همراه با آزمایش و نمونه‌برداری است می‌تواند منبع کاملی برای افراد در سرتاسر جهان و همچنین ایران باشد. تمامی فصول این کتاب حاصل جمع‌آوری مقالات و کتب معتبر است و موضوعات مورد بررسی در ارتباط با آلودگی هوا از فصلی به فصل دیگر تغییر می‌کند، لذا تنوع بالای کلمات تخصصی از ویژگی‌های اصلی این کتاب بوده به گونه‌ای که فرآیند ترجمه را پیچیده می‌سازد.

تمام سعی مترجمین بر این بوده است که از اعمال سلیقه‌ی شخصی و ابداع کلمات نامأنوس برای خواننده‌ی زبان مقصد خودداری کند و در عین حال متنی روان و قابل ‌قبول ارایه دهد به گونه‌ای که بوی ترجمه ندهد.

گفتنی است؛ این کتاب با شمارگان 1000 نسخه و650 صفحه در 17 فصل، در قطع وزیری با قیمت یک میلیون ریال وارد بازار کتاب شد.

علاقمندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر، سفارش و تهیه کتاب با شماره 03133912594 فروشگاه کتاب جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تماس حاصل نمایند.

 


نظر شما :