در نشست "فرهنگ نقد و نقد پذیری" مطرح شد:

اگر انتقاد نباشد، ما یا در جایگاه منفعل خواهیم بود یا در جایگاه مستبد

۱۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۱ کد : ۱۳۶۵۵ فرهنگی
تعداد بازدید:۶۰۴
عضو شورای علمی مدارس امین کشورگفت: اسلام نگاهش به انتقاد نگاه از نوع "نیاز" است، در حالی که ما اکنون در جامعه نوعی "فرار" از انتقاد را داریم. اگر انتقاد نباشد، ما یا در جایگاه منفعل خواهیم بود.
اگر انتقاد نباشد، ما یا در جایگاه منفعل خواهیم بود یا در جایگاه مستبد

به گزارش وابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان،  6 آذر ماه، توسط گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد ، نشست "فرهنگ نقد و نقدپذیری برگزار شد.

عضو شورای علمی مدارس امین کشور، دربیان اهمیت برگزاری کارگاه گفت : ما دچار یک اشتباه محاسباتی در مورد انتقاد هستیم . اسلام نگاهش به انتقاد نگاه از نوع "نیاز" است، در حالی که ما اکنون در جامعه نوعی "فرار" از انتقاد را داریم. اگر انتقاد نباشد، ما یا در جایگاه منفعل خواهیم بود یا در جایگاه مستبد و باید بدانیم که اصلاَ نظام عالم بر مبنای تفاهم محض چیده نشده است .

وی، در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه خلیفه الهی انسان اشاره و افزود : خداوند به دنبال ساختن" خلیفه اله" از انسان است و تعالی فردی ، خانوادگی و اجتماعی در آن مد نظر است که این امر تنها با نقد صحیح امکان پذیر است .

حجت الاسلام عموچی در ادامه با بیان چند نمونه از نقد و نقدپذیری ائمه اطهار(س) گفت : در مورد نقدپذیری این بزرگان از تکنیک تلطیف استفاده کرده اند برای مثال فرموده اند متشکرم از کسی که عیوب مرا به من هدیه دهد.

در پایان به سؤالات جهادگران در زمینه بایدها و نبایدهای نقد و نقدپذیری پاسخ داده شد.

 


نظر شما :