در الفبای عشق مطرح شد:

از ازدواج با افراد خود شیفته حذر کنید

۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۴ کد : ۱۴۰۵۰ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۰۲۳
دکتر شاهپیری گفت: از ازدواج با افراد خود شیفته حذر کنید، چون افراد خود شیفته فقط خود را می بینند و حاضرند حتی دیگران را فدای موفقیت خود کنند.
از ازدواج با افراد خود شیفته حذر کنید

سومین جلسه از سلسله نشست های ازدواج در فرهنگ دانشگاهی با عنوان "الفبای عشق" در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 19 آذر ماه، توسط گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد با همکاری کانون مشاوره خانواده دانشگاه صنعتی اصفهان، سومین جلسه از سلسله نشست های ازدواج در فرهنگ دانشگاهی با عنوان " الفبای عشق" برگزار شد.

دکتر احسان شاهپیری، دکترای مشاوره، به بیان متفاوت بودن زبان عشق در افراد و تیپ های شخصیتی مختلف پرداخت و افزود: نوازش کردن، هدیه دادن، وقت گذاشتن و خدمت کردن به طرف مقابل برخی از انواع زبان عشق است که زوج های جوان دانشجو باید به آن توجه کنند یعنی ممکن است زبان عشق یک زوج نسبت به زوجه اش هدیه دادن باشد و بلد نباشد به صورت گفتاری ابراز علاقه و محبت کند و با دانستن این زبان عشق، زوجه نباید تصور کند که زوج به او بی علاقه است بلکه با هدیه دادن ابراز محبت می کند.

وی، در بخش دیگری از صحبت های خود توجه دانشجویان دختر و پسر را به افراد مرزی یا Border line  جلب کرد و افزود : این تیپ افراد عشق های آتشین دارند که به صورت غیر منطقی ابراز می شود، اقدام به خود کشی در آن ها زیاد است، احساس بی ارزشی می کنند و ارزش خود را فقط در رابطه می دانند، افرادی در ظاهر به شدت جذاب و خواستنی هستند و به شدت دنبال دیده شدن هستند در صورتیکه به هر دلیل رابطه به هم بخوردبرای خود و یا طرف مقابل مشکلات جدی، مانند اسید پاشی، ایجاد می کنند.

دکتر شاهپیری خاطر نشان کرد: افراد "خود شیفته" تیپ دیگر شخصیتی هستند که باید از رابطه برقرار کردن و ازدواج با آن ها بر حذر بود.

وی افزود: افراد خود شیفته فقط خود را می بینند و حاضرند حتی دیگران را فدای موفقیت خود کنند که این خطرناک است و باید دقت شود.

 


نظر شما :