به مناسبت هفته پژوهش بیان شد:

جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان باید شریک راهبردی مشترک، تعریف شوند

۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۵ کد : ۱۴۱۵۲ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۶۲۶
  رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: باید روی نقاط قوت دانشگاه صنعتی و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تمرکز کنیم، جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان باید شریک راهبردی مشترک، تعریف شوند.
جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان باید شریک راهبردی مشترک، تعریف شوند

به گزارش جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 24 آذر ماه، به مناسبت هفته پژوهش جلسه ای مشترک به منظور تقویت همکاری های علمی و پژوهشی با حضور رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و برخی از معاونین دانشگاه و رئیس جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به همراه معاون پژوهشی این واحد به میزبانی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان برگزار شد.

در ابتدا این دیدار رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، پیرامون همکاری مشترک جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان و دانشگاه  اظهار کرد: مهمترین گام برای تحقق این مهم، این است که باید به در ک مشترک برای همکاری مشترک بین جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی برسیم.

دکتر سید مهدی ابطحی افزود: باید روی نقاط قوت دانشگاه صنعتی و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تمرکز کنیم و وحدت رویه را در راس امور قرار دهیم، در حقیقت جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان باید شریک راهبردی مشترک یکدیگر تعریف شوند.

 

وی عنوان کرد: باید فهم مشارکت جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ودانشگاه صنعتی اصفهان در عرصه های مختلف چون پژوهش، فرهنگی و امور علمی و حتی انتشارات اتفاق بیفتد، امروز همکاری مشترک جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان محدود به امور فرهنگی شده است که می طلبد این تعامل ارتقا یابد.

دکتر ابطحی با بیان این مطلب که در حال حاضر جایگاه جهاد دانشگاهی در ارکان کشور بسیار جایگاه قابل قبولی است، افزود: چه بسا می شود درکنار روابط  وسیع همکاری و تعامل مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان با شهرک علمی وتحقیقاتی این همکاری با جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان رقم بخورد.

وی اذعان داشت: متاسفانه دانشگاه صنعتی اصفهان با متد غربی شکل گرفته است، به این نحو که از پایین به بالا عقد قرار دادها با صنعت صورت می گیرد، یعنی ابتدا از سوی هیئت علمی با صنعت ارتباط گرفته و سپس به سمت ریاست دانشگاه سوق می یابد ولی در جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان روال برخلاف این روند است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: بنابراین فهم مشترک و صحیح فی ما بین جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان لازمه کار است، پیشنهاد من این است که دانشگاه و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در اقدامی مشترک فعالیت ها و پژوهش های خود را روی دو الی سه برند خاص که نیاز کشور بوده تمرکز کنیم .

دکتر ابطحی خاطرنشان کرد: علی رغم تلاش های صورت گرفته متاسفانه در دانشگاه صنعتی اصفهان نتوانستیم دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه را به صورت فعالانه و موثر پیش ببریم  به نحوی که منجر به عقد قراردادهای موثر شود.

وی با تاکید براینکه جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ارگانی است که آشنایی خوبی با سیستم اداری کشور و ساختار بومی کشور دارد و این امر  بسیار می تواند موثر باشد، قطعا شان جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان این نیست که جهاد دانشگاهی دفتر بازاریابی دانشگاه بشود.

دکتر ابطحی متذکر شد: زمینه تجهیزاتی وامکاناتی ، ارتباط با صنعت و حوزه همکاری پژوهشی اعضای هیئت علمی می تواند از جمله موارد پیشنهادی برای همکاری مشترک جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی باشد.

گفتنی است؛ دکتر سید مهدی ابطحی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن بازدید از قسمت های مختلف واحد ، از نزدیک با فعالیت های متنوع  واحد در حوزه های پژوهشی، فرهنگی، پشتیبانی و آموزشی آشنا شد.

 

 

 


نظر شما :