امام جمعه خمینی شهر:

جهاددانشگاهی گُل سر سبد نهادهای علمی کشور است

۰۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۴۵۴۵ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۵۲۵
امام جمعه خمینی شهر گفت: حقیقت امر آن است که جهاد دانشگاهی گُل سر سبد نهادهای علمی کشور است و رهبر معظم انقلاب بیش از نهادهای دیگر به جهاددانشگاهی دل خوش کرده اند.
جهاددانشگاهی گُل سر سبد نهادهای علمی کشور است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، 4دی ماه، آیت الله سید محمد موسوی  امام جمعه خمینی شهر در دیدار رئیس و معاونین جهادداشگاهی واحد صنعتی اصفهان به مناسبت هفته پژوهش دردفتر امام جمعه، اظهار کرد: من به دلیل حضورم در دانشگاه های کشور برای تبلیغ، از سال ۷۳  با نهاد جهاد دانشگاهی آشنا هستم  و شاهد موفقیت های مختلف این نهاد علمی در عرصه های مختلف بوده ام.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به واقع فعالیت های مثمرثمری را در عرصه های دانشگاهی و صنعتی کشور انجام داده است گفت: حقیقت امر آن است که جهاد دانشگاهی گُل سر سبد نهادهای علمی کشور است و رهبر معظم انقلاب بیش از نهادهای دیگر به جهاددانشگاهی دل خوش کرده اند.

امام جمعه خمینی شهر تصریح کرد: جهاددانشگاهی هم در عرصه ترویج فرهنگ دینی و سپس در عرصه تحقیقاتی و پژوهشی بسیار خوب عمل کرده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی و از برکات مهم انقلاب اسلامی است که حضور نیروهای متعهد و متخصص از شاخصه های این نهاد است، ما در کشور به واقع جمع تعهد وتخصص درنیروهای یک مجموعه را یا ندیده ویا کمتر دیده ایم.

آیت الله موسوی بیان داشت: موفقیت های روز افزون جهاد دانشگاهی در عرصه های پزشکی، ژنتیکی، صنعتی و علوم انسانی شاهد براین ادعا است.

وی با بیان اینکه گرچه انتظار ما از جهاد دانشگاهی بیش از این است، تصریح کرد: اغلب مدیران موفق کشور از جمع نیروهای جهاددانشگاهی بوده است.

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به اینکه امروز رسالت ما در عرصه تولید وتدوین علوم انسانی اسلامی بسیار سنگین است متذکر شد: امروز هم دانشگاه ها و هم حوزویان در این زمینه کوتاهی کرده اند.

وی در ادامه با دادن پیشنهاد به مدیران جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان مبنی براینکه بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان یک سند راهبردی خود قرار دهند، خاطر نشان کرد: شایسته و بایسته است با تکیه بر توصیه های هفت گانه بیانیه پیش بروید ودراین زمینه فعالیت مجدانه کنید.

آیت الله موسوی تاکید کرد: باید بین صنعت و دانشگاه پُل بزنیم، دانشگاه باید علم خود را به ثروت تبدیل کند ودر زمینه تجاری سازی اقدام کند که جهاد دانشگاهی بهترین نهاد برای پُر کردن این خلاء می باشد.

وی ایجاد ارتباط علم، مهارت وصنعت را لازمه جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی دراین زمینه گام هایی برداشته است وامید هست گام های بلندتری بردارد، بدانید خدمت به کشور از باقیات الصالحات است و جهاددانشگاهی در این عرصه موفق بوده است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار مهندس مرتضی  تیموری به ارائه گزارش وتوضیحی درباره فلسفه شکل گیری، خدمات و محصولات ارائه شده جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان پرداخت .

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی توامان در حال فعالیت در عرصه فرهنگی، صنعتی، تکنولوژی و پژوهشی است گفت: جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان با توجه به مشکلات و نیازهای جامعه سعی در انجام تحقیقات و پژوهش ورفع آنها است و به نحوی در این عرصه عمل کرده است که روز گذشته دکتر عسکری  از این واحد به عنوان محقق و پژوهشگر برتردر سطح کشور انتخاب شد.

رئیس جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان عنوان کرد: برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی، مسابقات دفاع ۳دقیقه ای از پایان نامه وانجام پروژه  های علمی  چون فسفات کاری  و حذف نیترات و تحقیقات اکتشاف آب وآموزش های اختصاصی نیروهای شرکت گازپارس جنوبی درعسلویه  بخش اندکی از اقدامات انجام شده توسط جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان بوده است.

وی همچنین از راه اندازی موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی در منظریه خمینی شهر  و استقرار مرکز علمی وکاربردی جهاددانشگاهی در نزدیکی خمینی شهر و تولید کتب انگلیسی eight  با نگاه داخلی و مبتنی بر فرهنگ ایرانی به عنوان گوشه ای دیگر از فعالیت های جهاددانشگاهی نام برد.


نظر شما :