عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان :

جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان پتانسیل شناسایی آب های ژرف را دارد

۱۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۴ کد : ۱۴۷۸۶ پژوهشی
تعداد بازدید:۷۶۵
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت :جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان پتانسیل شناسایی آب های ژرف را دارد، همچنین خوشبختانه ایران در حوزه عناصر نادر خاک پتانسیل های خوبی دارد.
جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان پتانسیل شناسایی آب های ژرف را دارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، عضو هیات علمی گروه ژئوشیمی این واحد، با اشاره به دستاوردهای علمی و پژوهشی کسب شده توسط گروه پژوهشی ژئوشیمی، گفت: این گروه از سال 80 راه اندازی شد و در زمینه اکتشاف موادمعدنی، اکتشاف آب های زیرزمینی، محیط زیست و فرآوری موادمعدنی در حال فعالیت است.

دکتر علی قاسمی افزود: تاکنون حدود 180 پروژه اکتشاف آب، 20 مورد اکتشاف مواد معدنی و هم چنین اجرای طرح های پژوهشی در فناوری های جدید اکتشاف مواد معدنی  را در برنامه داشته ایم. علاوه بر آن در زمینه فرآوری مواد معدنی تولید کاغذ سنگی و بازیابی فلزات قیمتی، ضایعات الکترونیکی نیز در دستور کار این گروه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم ترین پروژه هایی که گروه ژئوشیمی در دست اقدام دارد، در حوزه اکتشاف مواد معدنی در منطقه اردستان است که مجموعه ما به عنوان مشاور با بخش خصوصی در حال همکاری است.

دکتر قاسمی از دیگر پروژه های مهم گروه ژئوشیمی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، پتانسیل یابی عناصر نادر خاکی عنوان کرد و ادامه داد: عناصر نادر خاک، عناصری هستند که در صنایع هایتک استفاده می شود و ارزش بسیار زیادی دارد و خوشبختانه ایران دراین حوزه پتانسیل های خوبی دارد . همچنین علاوه بر آن رشته ژئومتالورژی را با کمک جهاددانشگاهی راه اندازی کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در زمینه بازیابی فلزات قیمتی مانند طلا و نقره از ضایعات الکترونیکی به نتایج خوبی رسیده ایم تاجایی که بخش نیمه صنعتی این موضوع درحال احداث است.

مدیر گروه پژوهشی ژئوشیمی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان، گفت: اجرای پروژه اکتشاف آب های ژرف(آب های گسلی) از پروژه هایی است که آرزوی دیرینه ماست.دراین خصوص نیز جلسات مختلفی داشتیم و پس از انجام تحقیقات کتابخانه ای، بررسی تجارب بین المللی و مطالعه نقشه به روز گسل های کشور، طرح شناسایی آب های ژرف از پهنه گسل های استان ارایه شده و آماده عملی کردن این طرح در سطح کشور و استان شدیم .

وی تصریح کرد : دراین راستا نیز جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان جزء موسسات معدودی است که دانش فنی این کار را در اختیار دارد و با توجه به سابقه 25 ساله ای که در بخش اکتشاف آب های زیرزمینی وجود دارد، رسیدن به نتایج خوب امکان پذیر است.

 


نظر شما :