معاون آموزشی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان:

کیفیت، عدالت آموزشی و مدرسین متخصص، از مزایای واحد صنعتی اصفهان، است

۰۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۹۲۴۷ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
تعداد بازدید:۹۴۵
معاون آموزشی واحد صنعتی اصفهان گفت: از مزایا و برجستگی های مراکز آموزشی این واحد، کیفیت آموزشی، رعایت عدالت آموزشی و استفاده از مدرسین متخصص است.
کیفیت، عدالت آموزشی و مدرسین متخصص، از مزایای واحد صنعتی اصفهان، است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، معاون آموزشی این واحد، در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی گفت: یکی از مزایا و برجستگی های مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی دانشگاهی صنعتی اصفهان، کیفیت است و مسئله ای که ما را از سایر مراکز متمایز و یا حداقل جز موسسات تراز بالا قرار می دهد، بحث کیفیت آموزشی، رعایت عدالت آموزشی و استفاده از مدرسین متخصص و ماهر و مباحث فرهنگی است که موجب اطمینان خاطر خانواده ها نسبت به مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان شده است.

مهندس ذبیح الله قجاوند، افزود: در سال 1398 تعداد مراکز این معاونت، به 8 مرکز افزایش یافت که 2 مرکز در شهرستان های نجف آباد و خمینی شهر و 6 مرکز نیز در اصفهان مستقر هستند.
وی افزود: مرکز نجف آباد در زمینه آموزش زبان، کامپیوتر، بورس و تعمیرات موبایل و مرکز خمینی شهر در حوزه زبان و حسابداری فعال هستند و علاوه برآن نیز مرکز شماره 2 در اصفهان به آموزش های تخصصی کامپیوتر، فنی مهندسی، آموزش های مجازی و برخط، اختصاص دارد که بعنوان یک مرکز تخصصی در این  زمینه فعالیت دارد.

وی با بیان این که سایر مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش های زبان فعال هستند، افزود: آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ترکی و عربی از دوره کودکان و نوجوانان تا عالی ترین و تخصصی ترین سطوح در سایر مراکز ارائه می شود.
قجاوند اضافه کرد: دو مرکز 6 و 7 نیز در خصوص دوره های قراردادی با دستگاه های اجرایی استان همچون دفتر امور شهری استانداری، دفتر امور روستایی، دفتر حوادث مترقبه، برق منطقه ای، توزیع برق، اداره گاز و شرکت شهرک های صنعتی فعالیت می کنند.

افزایش 9 و نیم درصدی تعداد فراگیر مراکز آموزشی واحد صنعتی اصفهان

معاون آموزشی واحد صنعتی اصفهان، ضمن مقایسه تعداد فراگیران مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان در سال های 97 و 98 ، روند تعداد فراگیران را رو به رشد عنوان و افزود: در سال 98 تعداد فراگیران نسبت به سال 97 از 48 هزار 199 نفر به 52 هزار 729 نفر افزایش پیدا کرده که حدود 9 و نیم درصد افزایش تعداد فراگیر اتفاق است.

قجاوند خاطر نشان کرد: در زمینه دوره های قراردادی نیز تعداد فراگیران از 12 هزار 366 نفر به 12 هزار 487 نفر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر تنوع آموزش ها در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در بیشتر مراکز، آموزش زبان های خارجی وجود دارد، اما درجهت تخصصی کردن مراکز هم عمل شده است، از جمله مرکز شماره 2 که رشته های فنی مهندسی و آموزش ها ی برخط را دربردارد و مرکز4 ، علاوه بر آموزش زبان انگلیسی در زمینه آموزش زبان های خارجی غیرانگلیسی نیز فعال است.

ذبیح الله قجاوند، ارتقاء سطح کیفی اساتید و محتواهای آموزشی برگزیده در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان را از توانمندی ها و مزایای این مراکز دانست و گفت: حدود 260 استاد در هر ماه با مراکز آموزشی این واحد فعالیت و ارتباط دارند که به ویژه در حوزه زبان باید از فیلترهای مختلفی عبور نموده تا وارد چرخه تدریس شوند.

وی با تشریح فرایند گزینش مدرسین مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان، نظرات و ارزشیابی این مدرسین را به صورت کاملا الکترونیکی عنوان کرد و ادامه داد: فرایند تدریس مدرسین توسط فراگیران، مدیر گروه و همچنین حضور اساتید باسابقه در کلاس، تحت نظارت و ارزشیابی قرار می گیرد و در طول سال طی چندین مرحله، دوره های آموزشی روش ها و فنون جدید تدریس برای مدرسین ارائه و آزمون ارتقاء نیز برای مدرسین برگزار می شود.
 

ایشان، یکی دیگر از حیطه های فعالیت معاونت آموزشی را برگزاری آزمون و ارائه مشاوره در خصوص آزمون های جذب دستگاه های اجرایی عنوان و گفت: سال گذشته آزمون جذب برق منطقه ای توسط این معاونت برگزار شد که در این زمینه نیز نرم افزارهای خاصی را از صفر تا صد برای برگزاری آزمون استفاده می شود  و از مراکز پیشتاز در این خصوص هستیم.

قجاوند به اتخاذ روش های آموزش برخط و مجازی در ایام شیوع بیماری کرونا توسط معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل حفظ بهداشت و ایمنی سلامت فراگیران از اوایل اسفند آموزش های برخط، برای فراگیران به عنوان یک روش آموزشی در نظر گرفته شد و به علت این که مرکز شماره 2، به عنوان مرکز آموزش های مجازی در این زمینه ازسال های قبل فعال بوده است، توانستیم سریع به این نوع از آموزش ها ورود پیداکنیم.

وی اضافه کرد: با شروع سال 1399 تمام دوره های قبلی در بستر آموزش های برخط به اتمام رسید و پس از آن با بررسی نقاط قوت و ضعف، نرم افزار آموزشی خود را ارتقاء داده و سامانه آموزشی به نرم افزار این نوع از آموزش متصل شد و برای بیش از 1000 نفر آموزش برخط برگزار شد.

آموزش های برخط، بعنوان آموزش های رسمی واحد صنعتی اصفهان ادامه دارد

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان اصفهان با تاکید بر پیگیری جدی این معاونت برای استقرار و استفاده بیشتر از روش های آموزش برخط، تصریح کرد: به صورت جدی به دنبال این مسئله می باشیم که این نوع از آموزش ها به عنوان آموزش های رسمی و پایدار جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان ادامه یابد و درصدد ارتقاء جایگاه مرکز شماره 2 به عنوان مرکز تخصصی آموزش برخط هستیم.
ذبیح الله قجاوند خاطر نشان کرد: این آموزش ها محدود به استان نیست، بلکه با تعاملی که با سایر واحدهای جهاد دانشگاهی در دیگر استان ها از جمله همدان، فارس، بوشهر و خراسان جنوبی به وجود آمده است درصدد هستیم با همکاری دیگر مراکز، آموزش های برخط ومجازی را به صورت ملی برگزار نماییم و در آینده نزدیک تمام کلاس های حضوری قابلیت استفاده از این روش آموزش  را خواهند داشت. در این صورت فراگیرانی که به هر دلیلی نمی توانند در کلاس حاضر شوند از کلاس های بهره مند خواهند شد.

وی افزود: با توجه به این که درصد قابل توجهی از فراگیران علاقه به آموزش های حضوری دارند از ابتدای تابستان کلاس های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش ظرفیت هر کلاس به حدود زیر 50درصد برگزار می شود. 
وی در ادامه به تبیین بیشتر قابلیت های آموزش برخط در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی پرداخت و گفت: در نوع تدریس،  اساتید حضور فراگیر را در کلاس می بینند و هم چنین امکان آپلود فایل آموزشی توسط استاد و ارائه تمرین، گروه بندی افراد توسط نرم افزار آموزشی و حتی اجرای کار گروهی به ویژه در کلاس های مکالمه وجود دارد.
وی تاکید کرد: طی این مدت سامانه های آموزش برخط را بررسی و ارزیابی کرده و سپس با توجه به نیاز خود و نوع فراگیران، نوع اینترنت، نرم افزار آموزشی را به سامانه های آموزش مجازی و سامانه ثبت نام متصل نمودیم.

 

 


نظر شما :