مدیر کل صداوسیمای استان اصفهان:

انجام فعالیت های علمی جهاددانشگاهی، یک امید آفرینی برای مردم به ارمغان دارد

۴۰سال خودباوری با جهاددانشگاهی/
۲۹ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۸ کد : ۲۰۳۷۸ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۵۶۳
مدیر کل صداو سیمای استان در دیدار رییس و معاونین جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: امروز رسالت نهادهای علمی چون جهاددانشگاهی بسیار سنگین تراست زیرا انجام فعالیت های علمی این  نهادها، یک امید آفرینی برای مردم به ارمغان دارد.
انجام فعالیت های علمی جهاددانشگاهی، یک امید آفرینی برای مردم به ارمغان دارد

مدیر کل صدا و سیمای استان در دیدار رییس و معاونین جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: امروز رسالت نهادهای علمی چون جهاددانشگاهی بسیاررسنگین است زیرا انجام فعالیت های علمی این  نهادها، یک امید آفرینی برای مردم به ارمغان دارد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی  اصفهان، رییس و معاونین این واحد در آستانه چهل سالگی تاسیس این نهاد با مدیر کل صدا وسیمای استان دیدار و گفت وگو کرد.

مدیر کل صداو سیمای استان در این دیدار بیان کرد: امروزه جنگ، جنگ رسانه ای است و ابرقدرت ها با اتکا به قدرت رسانه های خود به اهداف تعیین شده می رسند.

بهرام عبدالحسینی با بیان اینکه باید نهادهای علمی همچون جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با قدرت رسانه ای به تبیین وتثبیت جایگاه علمی خود در کشور و جهان بپردازند، تصریح کرد: امروز رسالت نهادهای علمی چون جهاددانشگاهی به چند دلیل بسیار سنگین تراست.

وی ابراز کرد: نخست به این دلیل که انجام فعالیت های علمی این  نهادها، یک امید آفرینی برای مردم به ارمغان دارد، دوم اینکه مردم متوجه می شوند که همه نخبگان داخلی به خارج از کشور نرفته اند و بسیاری از جوانان نخبه در داخل مشغول فعالیت علمی بوده اند.

عبدالحسینی افزود: اطلاع رسانی و بیان نوآوری، خلاقیت ها و دستاوردهای علمی ضروری ونیاز حرکت امروز است چرا که باعث انگیزش در بین نوجوانان و جوانان می شود.

وی ادامه داد: باید یک برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد تا پروژه ها ی علمی به صورت حرفه ای از بستر صداوسیما به جامعه اطلاع رسانی شود، ما به دنبال سوژه هایی مانند دستاوردها ومحصولاتی هستیم که توسط جوانان داخلی ساخته شده و بعضی مواقع مدیران کشور از آن استفاده نمی کنند.

مدیر کل صداو سیمای استان اصفهان اذعان داشت: مستند سازی فعالیت ها و  پروژه ها برای  استفاده در آرشیو و بهره برداری مردم امری لازم است، استفاده از یک مشاوره رسانه ای و یک تیم رسانه ای در کنار پرداختن به مباحث  و فعالیت های علمی در شرایط امروز حائز اهمیت است.

وی افزود: امروزه انجام تحقیقات و پروژه های مختلف علمی توسط پژوهشگران جوان جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، باعث افتخار است.

 درادامه دکتر زنجانی معاون فنی صداو سیمای استان بیان کرد: حتما باید یک پیوست رسانه ای برای پروژه های علمی جهاددانشگاهی تعریف کنید.

مهندس آذربایجانی قائم مقام مدیر کل با تاکید بر قدرت پژوهشی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان گفت: این امکان وجود دارد که با امضای تفاهم نامه ای در زمینه مباحث فنی ومهندسی ومخابراتی صداوسیما با پژوهشگاه های جهاددانشگاهی همکاری دو سویه اتفاق بیفتد.

 

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار که 23 تیرماه، در صدا و سیمای استان انجام شد، رئیس جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به همراه معاونین فرهنگی، پژوهشی و مدیر روابط عمومی واحد به تشریح فعالیت ها، اقدامات و پروژه های عملیاتی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان از ابتدای تاسیس تا کنون پرداختند.

مهندس مرتضی تیموری با تاکید بر ادامه فعالیت های علمی به صورت جدی توسط جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان در زمینه آب، کشاورزی و حتی محصولات فنی ومهندسی توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی گفت: اطلاع رسانی دقیق، شفاف، همه جانبه و موثر مورد نیاز جوامع علمی چون جهاددانشگاهی است.


نظر شما :