مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان  :

جهاددانشگاهی یک مرجع رسمی و قوی درحوزه آموزش کشور است

۰۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۳ کد : ۲۰۶۵۹ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۵۱۱
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان  گفت: معتقدیم که جهاددانشگاهی یک مرجع رسمی و قوی درحوزه آموزش کشور است که سابقه این واحد دراستان نیز مؤید این مطلب است.
جهاددانشگاهی یک مرجع رسمی و قوی درحوزه آموزش کشور است

طرح «تکمیل تحصیلات» واحد صنعتی اصفهان به منظور ارتقاء مهارت های لازم جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی می تواند در ورود جوانان به بازار کار بسیارمثمر ثمر باشد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، یکم مردادماه، رئیس واحد درآستانه چهلمین سالگرد تاسیس این واحد، با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان دیدار و به منظور توسعه همکاری ها گفت وگو کرد.

 

در این دیدار کامران کلانی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان  بیان کرد: یک بحث اصلی که با جهاددانشگاهی استان می توان در راستای همکاری مشترک به صورت جدی پیگیر باشیم، مباحث آموزشی است.

کلانی تاکید کرد: معتقدیم که جهاددانشگاهی یک مرجع رسمی و قوی درحوزه آموزش کشور است که سابقه این واحد دراستان نیز مؤید این مطلب است.

 

وی  با بیان اینکه امکان همکاری مشترک بین جهاددانشگاهی و اداره کل کار استان در زمینه کارآفرینی و ارتقا مهارتی برای جوانان وجود دارد، عنوان کرد: طرح «تکمیل تحصیلات» واحد صنعتی اصفهان به منظور ارتقاء مهارت های لازم جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی می تواند در ورود جوانان به بازار کار بسیارمفید باشد.

 

 

کلانی افزود: ما به عنوان بخش دولتی از جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تقاضا داریم که توضیحی کامل از الگوی طرح «تکمیل تحصیلات» و دوره های کارآفرینی تخصصی خود ارائه دهند تا زمینه توسعه همکاری های مشترک بیش از پیش فراهم شود.

وی اذعان داشت: اجرای یک برنامه تحولی در بخش روستایی نیاز امروز است که پیش نیاز آن توانمندسازی مردم روستا بوده، به گونه ای که جامعه روستایی از دل خود برای خویش برنامه ارائه دهند.

ایشان با تاکید براینکه در اصفهان باید در بخش تسهیل گری اجتماعی قوی تر عمل کنیم گفت: تسهیل گری اجتماعی یک علم آمیخته با هنر است، متاسفانه امروزه ما با نبود تسهیل گران اجتماعی مواجه هستیم لذا جهاددانشگاهی در این زمینه می تواند کمک حال باشد.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان  خاطرنشان کرد: تربیت نیروی متخصص تحت عنوان« تسهیل گران اجتماعی» پیشنهاد ما به جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان است.

کلانی ابراز کرد: در بحث اشتعال خانگی نیز می توان همکاری مشترک میان جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان داشته باشیم.

وی در پایان اظهار داشت: جهاددانشگاهی یک وجاهت آموزشی خوب در سطح جامعه دارد.

درابتدای این دیدار رییس واحد صنعتی اصفان به تبین اهداف و سیاست های جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان پرداخت.

مهندس مرتضی تیموری بیان کرد: مرکز افکار سنجی  و مطالعات فرهنگی یکی از بخش های زیرمجموعه این نهاد علمی است، تاکنون نزدیک به ۱۰۰ پروژه افکارسنجی در این واحد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ما مدعی هستیم کلکسیونی از همه فعالیت های آموزشی که در واحدهای مختلف جهاددانشگاهی کشور باید جستجو کرد، به صورت یکجا در معاونت آموزش جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان ارائه می شود.

وی بیان داشت: درحال حاضر ۳۰ رشته مختلف در مقاطع متعدد در موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی اصفهان ارائه می شود.

تیموری درادامه بر موضوع فعالیت علمی مرکز آموزش های علمی کاربردی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان تاکید کرد و افزود:  بیش از ۳۰۰عنوان دوره آموزشی کوتاه مدت در مراکز هشت گانه جهادصنعتی اصفهان صورت گرفته است.

وی افزود: سه دوره تربیت مربی کارآفرینی برای اولین بار در استان توسط معاونت آموزش واحد برگزار شده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در راه اندازی سازمان همیاری اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و راه اندازی شعبه آن در جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان پیشگام بود.

وی افزود: ایده دیگری تحت عنوان «تکمیل تحصیلات» داریم که با آموزش دادن مهارت های لازم جهت اشتغال باعث رفع فاصله میان صنعت و دانشگاه می شود و کمک به اشتغال می کند.

در ادامه معاونین پژوهشی و معاونت آموزشی واحد به بیان بخش های مختلف خود پرداختند و برای همکاری مشترک با اداره کار استان پیشنهادهایی ارائه شد.

 

 

 

 


نظر شما :