سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس :

خط شکنی در حوزه های علم و فناوری رسالت بزرگ جهاددانشگاهی است

۰۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۹ کد : ۲۲۰۵۹ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۵۶۲
دکتر طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه انتظار از جهاددانشگاهی در همه عرصه ها این است که راه های نرفته در زمینه علم و فناوری را طی کند، گفت: خط شکنی در حوزه های علم و فناوری رسالت بزرگ جهاددانشگاهی است.
خط شکنی در حوزه های علم و فناوری رسالت بزرگ جهاددانشگاهی است


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، یکم شهریور ماه، نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم دردیدار با رئیس و معاونین جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان، اظهار کرد: یک رسالت بزرگ برعهده جهاد دانشگاهی هست، مبنی براینکه باید در حوزه های علمی و فناوری همچون سابق، یک خط شکنی داشته باشد.

دکتر مهدی طغیانی با بیان اینکه انتظار از جهاددانشگاهی در همه عرصه ها این است که راه های نرفته در زمینه علم و فناوری را طی کند، گفت: به منظور تحقق این امر باید یک تقسیم کار در حوزه فعالیت های تخصصی و علمی از سوی دفتر تهران جهاددانشگاهی پیرامون خط شکنی علمی در بین واحدهای کشور صورت گیرد .


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه این خط شکنی در عین تخصص گرایی از نکات قابل توجه ای است که باید برای طی مسیر آینده جهاددانشگاهی در سطح کشور صورت گیرد خاطرنشان کرد: امروز به حمد الله در جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان طبق گزارشات اعلام شده، تخصص گرایی خوبی در زمینه رشته های خاص چون مواد، شیمی و ژئوشیمی، معدن و آب صورت گرفته است.

طغیانی با اشاره به اینکه پراکندگی کار آسسیب زا هست چرا که ما به عمق پژوهش، دانش و فناوری نخواهیم رسید، اذعان کرد: امروزه شاهد وجود نهادهای مختلف علمی در کشور هستیم که دارای پراکندگی کار و فعالیت علمی هستند ولی این امر مانع از رسیدن به عمق دانش می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: نظریه ای در دانشگاه اصفهان در بین اساتید مطرح است مبنی براینکه باید هر استاد یک ماموریت داشته باشد که وقتی نهادها و ارگان ها از دور و در آینده به جامعه علمی کشور نکاه کنند، اساتید دانشگاه اصفهان درحوزه های مختلف چون مناره های یک مسجد نمایان باشد.

وی ادامه داد: لذا شایسته و بایسته است که براساس طراحی و برنامه ریزی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی، تخصص گرایی همراه با تعریف ماموریت های خاص برای واحدهای مختلف جهاددانشگاهی کشور صورت پذیرد .

طغیانی با تاکید براینکه به عنوان مثال جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان به خوبی در زمینه آب و رمزنگاری شناخته شده است ابراز کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس می توانیم در بحث ساماندهی مجموعه ها وارگان ها در استان مطالبه جدی  و قانونی کنیم.

وی در ادامه افزود: من یک پیشنهاد هم در حوزه آموزش جهاددانشگاهی برای برنامه های توسعه ای آینده دارم، ضمن تقدیر از تلاش های علمی صورت گرفته در بُعد آموزشی توسط جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، ولی همچنان خلاء های آموزش های بین المللی در برنامه های واحد دیده می شود.

نماینده مردم اصفهان بیان کرد: انصافا پتانسیل خوبی در کشور حاکم است  واگر در بحث آموزش های بین المللی گام بلندی برداریم، بسیار موفقیت زا خواهد بود.
 طغیانی با بیان اینکه تولید گر و پژوهشگر ایرانی داشته های خوبی برای عرضه به جهان دارد عنوان کرد: این انباشت داشته های علمی باید به منثه ظهور رسد ولی متاسفانه در بحث بازاریابی و بسته بندی  محتوا و محصولات در سطح جهان همواره مشکل داریم.

گفتنی است در ابتدای این دیدار مهندس مرتضی تیموری رئیس جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به تشریح اهم فعالیت ها، سیاست ها و برنامه های جهاددانشگاهی در طول چهل سال گذشته پرداخته و بر ادامه راه علمی با قوت بیش از پیش توسط جهادگران علمی و فرهنگی این واحد در دهه پنجم انقلاب تاکید ورزید.

همچنین مهندس ذبیح الله قجاوند معاون آموزشی، مهندس احمد پایداری معاون فرهنگی و مهندس ریحانی معاون پشتیبانی واحد، به تشریح برنامه ها و انتظارات از دوره جدید مجمع نمایندگان استان بمنظور ارتقاء سطح علمی و جایگاه  نهادهای علمی همچون جهاددانشگاهی پرداختند.

 


نظر شما :