توسط معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:

علل عدم توزیع یکنواخت ادورانت در شبکه انتقال گاز هرمزگان، بررسی می شود

۰۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۷ کد : ۲۶۱۹۳ پژوهشی
تعداد بازدید:۶۴۹
علل عدم توزیع یکنواخت ادورانت در شبکه انتقال گاز هرمزگان، بررسی می شود

      به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، مرکز شیمی و مهندسی شیمی معاونت پژوهشی این واحد،  طی قرارداد پژوهشی با شرکت گاز استان هرمزگان،  " علل عدم توزیع یکنواخت ادورانت در شبکه گاز، شبیه سازی توزیع آن و بهینه سازی شرایط عملیاتی"  را بررسی می نماید.

    معاون پژوهشی واحد صنعتی اصفهان گفت: " تعیین علل عدم توزیع یکنواخت ادورانت در شبکه انتقال گاز، شبیه سازی توزیع محوری غلظت ادورانت و تعیین رفتار آن در شبکه انتقال گاز، ارائه راهکارهای عملیاتی بمنظور بهینه سازی توزیع و ماندگاری ادورانت در شبکه انتقال گاز "، از جمله اهداف مهم این طرح است.

  ابوذر پور مدنی افزود: از آنجا که گاز تصفیه شده، گازی بی­بو است، یکی از مشکلاتی که در بحث بودار کردن گاز وجود دارد، اطمینان از بودار شدن گاز در محدوده مصرف کننده است.

وی بیان داشت: با افزودن مرکاپتان به گاز تصفیه شده و ارسال به مصرف کننده، تا چند کیلومتر ماده بودار کننده هنوز به طور یکنواخت در گاز پخش نشده است. به همین علت شرکت گاز باید از بوی مطلوب گاز در محدوده مصرف اطمینان حاصل کرده و براساس آن عملیات تزریق را انجام دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به لزوم اطلاع از غلظت مواد بودار کننده در نقاط بحرانی شبکه و هزینه بالای مرکاپتان، بررسی تغییرات رفتار آن در شبکه توزیع گاز الزامی است. از آنجاکه عوامل متعددی بر این رفتار اثرگذارند، در این پروژه این عوامل شناسایی و در دستیابی به یک مدل عملیاتی مورد استفاده قرار می گیرند.


نظر شما :