توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:

پنجمین دوره سلسله نشست های «موانع توسعه گرشگری الکترونیکـ » برگزار شد

۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۳ کد : ۲۶۵۷۷ فرهنگی
تعداد بازدید:۳۴
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، پنجمین دوره سلسله نشست­های صنعت گردشگری با موضوع " موانع توسعه گردشگری الکترونیک " به صورت برخط برگزار شد.
پنجمین دوره سلسله نشست های «موانع توسعه گرشگری الکترونیکـ » برگزار شد

به گزارش معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان 13 دیماه پنجمین دوره سلسله نشست­های صنعت گردشگری با موضوع« موانع توسعه گردشگری الکترونیک «، بصورت بر خط، توسط سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی این واحد برگزار شد.

معاون آموزش و پژوهش مرکز علمی­کاربردی سیتی­سنتر، با بیان مفهوم گردشگری الکترونیک به معنای سفر و گردشگری در بستر تجارت الکترونیک گفت: گردشگری الکترونیک، ابزارهای گردشگری را برای ما مهیا می­کند و گردشگری مجازی تنها بخشی از این ابزارهاست، همچنین عوامل متعددی به ما اجازه نمی­دهد تا در طول عمر همه جهان را مشاهده کنیم و گردشگری مجازی به ما این امکان را می­دهد در کوتاه­ترین زمان و با کمترین هزینه بتوانیم مکان­های بیشتری را به صورت مجازی مشاهده کنیم.

فریبا یوسفی، ایام شیوع بیماری کرونا را فرصتی برای تقویت زیرساخت­های گردشگری الکترونیک دانست و عنوان کرد: از آنجایی که در طول شیوع این بیماری وضعیت مالی مردم دستخوش مشکلات اقتصادی قرار گرفته، یکی از شاخصه­های مهم در گردشگری، هزینه سفرها بعد از پایان همه گیری کرونا است. پیش­بینی می­شود مردم در آن زمان سفرهای گران قیمتی را انتخاب نخواهند کرد و گردشگری الکترونیک می تواند با برنامه­ریزی صحیح، سهم ویژه­ای از این بازار را به خود اختصاص دهد.

همچنین محسن قاسمی مشاور بازاریابی الکترونیک در صنعت گردشگری ضمن توصیه به فعالین گردشگری در خصوص تولید محتوا اظهار داشت: برای جلوگیری از تکراری شدن یک مکان برای گردشگران باید قدم­های جدی برداریم تا سفرهای متناوب شکل بگیرد، این اقدام می­بایست با تولید محتوا به خصوص تولید ویدیو انجام پذیرد.

وی افزود: یکی از مشکلات حوزه گردشگری عدم آگاهی از رفتار مخاطب است که این امر در فضای مجازی به راحتی قابل تحلیل و بررسی است و برای رسیدن به اهداف می­بایست محتواها متناسب با مخاطب و فضای بارگزاری آن، تولید شود.

در این نشست مدیر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد صنعتی اصفهان، با دسته بندی عوامل مهم عدم تحقق گردشگری الکترونیک به ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی-اجتماعی و زیر ساختی اظهار کرد: عوامل فرهنگی-اجتماعی در بحث گردشگری می­بایست به صورت جدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. مقاومت فردی و سازمانی در مقابل تغییر زندگی به سمت دیجیتالی شدن یکی از عوامل فرهنگی-اجتماعی گردشگری الکترونیک است که باید فرهنگ سازی شود.

غلامرضا قجاوند، موانع فرهنگی-اجتماعی عدم تحقق گردشگری الکترونیک را به دو بخش عوامل خاص و عوامل عام تقسیم کرد و عنوان کرد: در بخش عوامل عام همه مشکلات فرهنگی موجود در تحقق دولت الکترونیک و نیز تجارت الکترونیک، به گردشگری الکترونیک تعمیم داده می­شود و در بخش خاص مشکلات فرهنگی در گردشگری سنتی مانند توجه بیشتر به شکل گردشگری نسبت به محتوای آن، به گردشگری الکترونیک هم تعمیم یافته است.

وی ضعف در بازاریابی، وقوع تأخر فرهنگی، ضعف در مدیریت فرهنگی، فرهنگ فردی و سازمانی آغشته به محافظه کاری و مقاومت با تغییر و تحول، کثرت نگری فکری در سیاست گذاری گردشگری، از دیگر عوامل فرهنگی-اجتماعی عدم تحقق گردشگری الکترونیک دانست و افزود: تغییر ذائقه فرهنگی مردم به صورت بخشنامه­ای و ناگهانی امکان پذیر نیست بلکه باید از سیاست­های تشویقی به صورت تدریجی، هدفمند، مستمر و منظم استفاده کرد.


نظر شما :