توسط معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان انجام شد:

طراحی نظام مدیریت راهبردی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۱ کد : ۲۸۱۳۱ پژوهشی
تعداد بازدید:۵۹۲
   پروژه‌ی « طراحی نظام مدیریت راهبردی عملکرد محور بر مبنای روش‌های نوین طراحی نظام مدیریت راهبردی » توسط مرکز خدمات تخصصی مهندسی توسعه بهره وری و سیستم ها اجرا و تحویل کارفرما شد.
طراحی نظام مدیریت راهبردی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان

  به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، مدیر مرکز خدمات تخصصی مهندسی توسعه‌ی بهره‌وری و سیستم‌های این واحد، گفت: این نظام، از چهار زیر نظام برای دریافت اطلاعات حاصل از امور جاری، تولید اهداف و چشم‌انداز بهینه و پیش بینی آینده، تدوین راهبردها از منابع زایش راهبرد و انتخاب بین اهداف و راهبردهای تولید شده، بهره می‌برد.

محمد عبائی شوشتری افزود: هدف از پیاده‌سازی نظام مدیریت راهبردی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، جهت‌دهی و همسان‌سازی فعالیت‌های این سازمان در راستای اهداف توسعه‌ای کاهش سرانه‌ی تولید پسماند عادی شهری به عنوان یکی از اهداف مرتبط با کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و افزایش ارزش کاهش این دست از آلودگی‌ها در سطح شهر اصفهان، است.

وی بیان کرد: در این طرح سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان می تواند منابع مختلف زایش راهبرد شامل بهینه‌کاوی(بنچ مارک)، مشکلات و موانع، ایده‌های خلاقانه و پاسخ‌گویی به سوالات کلیدی کسب و کار، راهبردهایی واکنش سریع، عملگرا، درون نگر و واقعی را تدوین نماید. این نظام با بهره‌گیری از پنج اصل گفتگوی آزاد فراگیر، مشارکت و مالکیت، گردش آزاد اطلاعات، هم‌زمانی تنوع و تمرکز و پرسش‌های کلیدی بستر زایش استراتژی را بر اساس اصول و ارکان دانش روز مدیریت رهبردی فراهم می‌آورد.

   عبایی خاطر نشان کرد: نظام‌های نوین مدیریت راهبردی، شامل فرآیندهایی برای اخذ تصمیمات استراتژیک، اجرای اقدامات استراتژیک، دریافت بازخوردهای استراتژیک و انجام اقدامات اصلاحی در زمان واقعی، محیط واقعی و با شرایط واقعی، هستند که در نظام مورد نظر با این رویکرد پیاده‌سازی شده است.

     وی افزود:کلیه‌ی ارکان این برنامه، قابل ارزیابی و بهبود مستمر است و امید است سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با پیاده‌سازی این نظام در سازمان خود، بهره‌ی لازم را از پیاده‌سازی سیستمی که حاصل تحقیق و پژوهش متخصصان جهاد دانشگاهی است، کسب نماید.

   ازکلیه‌ی سازمان‌هایی که نیازمند پیاده‌سازی چنین نظام‌هایی در سطح سازمان خود هستند، دعوت به عمل می آید بمنظوردریافت اطلاعات بیشتر با شماره  03133912819مرکز خدمات تخصصی مهندسی توسعه‌ی بهره‌وری و سیستم‌های جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تماس بگیرند.


نظر شما :