همکاری جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان، در آموزش و اشتغال

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۵ کد : ۲۸۶۷۷ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۵۰۲
زمینه های همکاری جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان، بررسی شد.
همکاری جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان، در آموزش و اشتغال

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، 11 اسفند، با حضور مدیر آموزش، توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان، رییس جهادددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و معاونین این واحد، در خصوص اجرائی نمودن تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی و سازمان بسیج سازندگی، در حوزه های آموزشی، اشتغال و تجاری سازی، بحث و تبادل نظر شد.

مدیر آموزش، توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال سازمان بسیج سازندگی استان گفت: در حوزه آموزش‎های اشتغال و مهارت ‎آموزی با مجموعه‎ های مختلف تعامل خوبی برقرار کرده ایم.

نوریان افزود: رویکرد فعالیت‎ های علمی را به مهارتی و کاربردی تغییر دادهایم و هدف ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با بیان اینکه در حال تدوین سند چشم ‎انداز و توسعه فعالیت گروه‎ های جهادی در استان هستیم، افزود: در استان 2 هزار فعالیت جهادی داریم که 200 فعالیت گروه های جهادی در حوزه  اقتصادی است.

وی افزود: در استان 180 پروژه عمرانی و 60 پروژه جهادی آموزشی در حال اجرا داریم.

نوریان تصریح کرد: در 27 شهر اصلی در هر شهر یک رابط آموزشی به ویژه در حوزه اشتغال داریم و این رابطین در کنار مسئولین بسیج‎ های سازندگی ناحیه، مراحل آموزشی را پیگیری می ‎نمایند. همچنین در مرحله‎ ی بعد 27 تسهیل ‎گر نیز در این خصوص فعال خواهند شد و  20 نفر نیز آموزش ‎های تخصصی را پیگیری خواهند نمود.

مدیر آموزش، توانمندسازی، کارآفرینی و اشتغال سازمان بسیج سازندگی استان افزود: در استان اصفهان 15 قطب اقتصادی شناسائی شده است و فعالیتهای مختلفی در بسیج سازندگی منجر به ایجاد بنگاه اقتصادی و تولیدی و اشتغال شده است.

وی افزود: مشاغلی همچون قالی‎بافی، خیاطی، حصیربافی، تولید گیاهان داروئی، تولید و پرورش ماهیان زینتی، شکلات جوانه گندم، تولید سرکه از محصول سیب شهرستان سمیرم و صدها طرح دیگر نیز تاکنون به نتیجه رسیده است.

در این جلسه رییس جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این واحد به بیان توانمندی ها و ظرفیت های واحد صنعتی اصفهان در حوزه های آموزشی، تجاری سازی و اشتغال پرداخت   و با توجه به ضرورت توسعه فعالیت های آموزشی و آمادگی جهاددانشگاهی را بمنظور همکاری در زمینه آموزش های الکترونیکی و نیز گسترش دوره های آموزشی بسیج سازندگی اعلام نمود.

مرتضی تیموری افزود: توسعه فعالیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار از مسیر پژوهش های کاربردی امکان پذیر است.

گفتنی است؛ بررسی و تصویب زمینه های تعامل و همکاری دو مجموعه در جلسات هم اندیشی آینده، از مصوبات این نشست بود.


نظر شما :