همایش تالاب بین المللی گاوخونی (تهدیدها و امیدها) در واحد صنعتی اصفهان برگزار می شود

۰۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۱ کد : ۵۰۱۸ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۴۷۰
توسط معاونت فرهنگی واحد صنعتی اصفهان و همکاری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، همایش تالاب بین المللی گاوخونی(تهدیدها و امیدها)، ۱۳ بهمن ماه  برگزار می شود.
همایش تالاب بین المللی گاوخونی (تهدیدها و امیدها) در واحد صنعتی اصفهان برگزار می شود

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان،معاون فرهنگی واحد گفت: این همایش به مناسبت روزجهانی تالاب ها و به منظور بررسی بحران و ارائه راهکارهای مناسب محیط زیستی با حضور مسئولین استان ، اساتید دانشگاه و جمعی از فعالین محیط زیستی ساعت برگزار می شود.

پایداری افزود: وجود تالاب بین المللی گاوخونی در استان اصفهان که روزی زیست گاه پرندگان و برخی آبزیان بوده و تاثیرات مثبتی بر اکوسیستم منطقه داشته، هم اکنون به تبع خشکی زاینده رود، خشک بوده و با توجه به وجود فلزات سنگین که در گذشته از پساب های صنعتی به این تالاب وارد شده است، یک کانون ریزگرد سمی بالقوه و یک مشکل زیست محیطی محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب که با جریان افتادن آب در رودخانه زاینده رود به احیا مجدد این تالاب می توان امیدداشت،افزود: از این رو برگزاری این همایش به بررسی تهدیدهای ناشی از خشک شدن و امیدها به احیاء مجدد خواهد پرداخت.

گفتنی است؛ این همایش 13 بهمن ماه از ساعت 8:30 الی 12 در محل تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

 


نظر شما :