رئیس شعبه ۱۶ دادگاه تجدید نظر دادگستری کل استان اصفهان:

همه در قبال حفظ سلامت خانواده مسئولیت دارند و هیچ کوتاهی از هیچ نهادی در این زمنیه قابل پذیرش نیست

۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۴ کد : ۵۴۴۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۱۱۰
رئیس شعبه ۱۶ دادگاه تجدید نظر دادگستری کل استان اصفهان گفت: همه در قبال حفظ سلامت خانواده مسئولیت دارند و هیچ کوتاهی از هیچ نهادی در این زمنیه قابل پذیرش نیست و حفظ سلامت خانواده حقی است برگردن همه و اگر کسی در این زمنیه کوتاهی کند در هر پست و مقامی که هست باید به اشد مجازات برسد.
همه در قبال حفظ سلامت خانواده مسئولیت دارند و هیچ کوتاهی از هیچ نهادی در این زمنیه قابل پذیرش نیست

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، رئیس شعبه 16 دادگاه تجدید نظر دادگستری کل استان اصفهان، 28 بهمن ماه، در نشست تخصصی "بررسی آسیب های خانواده" که توسط گروه نیازسنجی و مطالعات معاونت فرهنگی واحد صنعتی اصفهان برگزار شد ، ضمن بیان اهمیت حراست از خانواده،گفت : مهمترین بنا، بنای خانواده است ، شروع هر جهادی از خانواده شروع می شود و اهمیت خانواده در حدی است که قرآن کریم ویژگی خاصی به آن داده و تعبیر اهل بیت از آن شده است. اکنون خانواده ها چه از درون و چه از بیرون دچار مشکلاتی هستند که قابل انکار نیست. باید دست به دست هم داد تا این بنای مقدس شکل بگیرد همچنین باید به زوجین کمک کرد تا خانواده به سلامت استمرار یابد. علاج هر واقعه را باید قبل از وقوع کرد و این پیشگیری ها در حوزه ی خانواده بسیار مهم تر است زیرا فروپاشی خانواده ها باعث پوسیده شدن جامعه از درون خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی، با بیان وظایف نهادهای مختلف در مورد خانواده، افزود: همه در قبال حفظ سلامت خانواده مسئولیت دارند و هیچ کوتاهی از هیچ نهادی در این زمنیه قابل پذیرش نیست و حفظ سلامت خانواده حقی است برگردن همه و اگر کسی در این زمنیه کوتاهی کند در هر پست و مقامی که هست باید به اشد مجازات برسد.

وی، ارتباط انسان با خدا (ارتباط قدسی) ، ارتباط انسان با سایر انسان ها، ارتباط انسان با خودش و ارتباط انسان با طبیعت را به عنوان چهار نوع ارتباط برشمرد و خاطر نشان کرد: در ارتباط انسان با سایر انسان ها، ارتباط انسان با فامیل های خود و به ویژه ارتباط همسران با یکدیگر بسیار اهمیت دارد و ارتباط زناشویی یک ارتباط طلایی می باشد که مشابه ندارد. البته برای حفظ این ارتباط باید زوجین قبل از ازدواج آموزش های لازم را طی کرده باشند و این ارتباط، ارتباطی است که هیچ نوع دست اندازی نباید درآن صورت بگیرد و باید کاملا وسواسی با آن برخورد کرد.

ایشان افزود: هم اکنون حدود 6 ساعت آموزش برای زوجین در شرف ازدواج در حال برگزاری است ولی چون آنها در مرحله ی عاشقی و احساسی هستند، این آموزش ها، اثربخشی لازم را ندارد و قبل از تصمیم به ازدواج باید دختران و پسران آموزش های لازم را طی کرده باشند.

 

عضو هیات منصفه مطبوعات استان، ناآگاهی و عدم توانایی لازم والدین برای مدیریت تعارضات زوجین را مورد اشاره قرار داد و افزود: ما الان در مورد والدین زوجین مشکلاتمان بیشتر است و حتی صدای آنها در دادگاه ها قوی تر از صدای خود زوجین است.

والدین خیلی اوقات مانند دوستی خاله خرسه اقدام می کنند و دخالت های آنها در زندگی فرزندان باعث تشدید مشکلات زوجین می شود. زیرا والدین هم آموزش لازم و کافی را در این زمینه ها ندیده اند و لازم است در مورد آگاهی بخشی والدین، اقدامات بیشتر و موثرتری انجام شود.

حجت الاسلام احمدی ، موضوع کم اطلاعی از فلسفه مهریه را یکی دیگر از موارد مشکل زا در مورد خانواده ها دانست و افزود: مهریه برای زن، مشکل گشا نیست و این گونه نیست که مهریه بالا بتواند قوام و دوام زندگی را تضمین کند و باید مقدار آن در حد معقول تعریف شود و اگر خانواده ای بسیار پولدار است مهریه بالا تنظیم نشود بلکه در یک حد معقول مهریه مشخص و مابقی در قالب هدیه به عروس داده شود.

 

گفتنی است؛ در این نشست معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان، معاون فرهنگی واحد صنعتی اصفهان، جمعی از مدیران فرهنگی مرکز مشاوره، کانون مشاوره خانواده، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و شورای صنفی کارکنان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز حضور داشتند و به سوالات شرکت کنندگان، پاسخ داده شد.


نظر شما :