نکات طلایی در ایجاد برند شخصی

۰۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۷ کد : ۵۸۵۶۴ مقالات
تعداد بازدید:۲۱۰
تولید یک محتوای ارزشمند با یک استراتژی درست و زمان بندی شده می تواند در آگاهی از برند بسیار موثر واقع شود . تولید محتوای مناسب می تواند مخاطبان را وفادار نماید.نوشته زیر قسمت آخر از مقاله "نکات طلایی در ایجاد برند شخصی" است که توسط" Casey Botticello " کارآفرین و متخصص دیجیتال مارکتینگ نگارش شده است.
نکات طلایی در ایجاد برند شخصی

قبل از مطالعه این بخش، در صورت تمایل می توانید بخش های قبل را از طریق لینک های ذیر مطالعه نمایید.

بخش اول: http://jdiut.ac.ir/fa/news/50461
بخش دوم: http://jdiut.ac.ir/fa/news/51152
بخش سوم:  http://jdiut.ac.ir/fa/news/52457
بخش چهارم: http://jdiut.ac.ir/fa/news/53936 

 

با تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبان خود ارزش آفرینی کنید:

گام بعدی در ایجاد برند شخصی تولید محتوای ارزشمند در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای مخاطبان است. ایجاد محتوای قدیمی آسان است. اما ساختن محتوایی که روشنگر و جذاب باشد و واقعا به مخاطبان کمک کند داستان متفاوتی است. 

محتوای ارزشمند نیاز به برنامه ریزی دارد. برای اینکه واقعاً تلاش های تان در جهت رسیدن به موفقیت بیشتر باشد، باید بدانید که چگونه از محتوا برای هدف قرار دادن مخاطبان خود استفاده خواهید کرد و چگونه می توانید این اهداف را با اهداف شغلی خود هماهنگ کنید.اول از همه به چیزهایی فکر کنید که می خواهید با محتوا به آنها دست یابید. نمایش همه ایده های شما در یک برنامه از پیش تعیین شده ، بدون در نظر گرفتن اینکه این برنامه سه ، شش یا دوازده ماه آینده را نشان می دهد، به شما اجازه می دهد تا آنچه را که در موردش کار و تلاش می کنید و می خواهید به ان برسید را تجسم کنید.

در مرحله بعد به این فکر کنید که باید محتوایی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید که تغییر واقعی در زندگی آنها ایجاد کندو برای آنها ارزش ایجاد کند. پس از تولید محتواهای کپی شده، تکراری و توصیه های پیش پا افتاده اجتناب کنید در عوض سعی کنید محتوای شما پاسخگوی بخشی از نیازها و سوالات مخاطبان شما باشد.

 

یک گروه یا باشگاه مجازی تشکیل دهید:

افزایش دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی یا کاربران سایت جذاب است اما اگر ایجاد وفاداری نکند در  شکل گیری برند شخصی موثر نخواهد بود  ایجاد یک گروه یا باشگاه به معنای ایجاد فضایی است که اعضا با شما و با یکدیگر صحبت کنند، یکدیگر را بشناسند و به یکدیگر کمک کنند. فضای باشگاه به شما کمک می کند تا خودتان را بهتر معرفی کنید و  برند خود را بسازید.

برای شروع کار استراتژی های زیر را در نظر بگیرید:
•    گروه های فیسبوک و لینکدین به افراد اجازه می دهد تا در مورد موضوعات مرتبط بحث کنند و مکالمات مفیدی داشته باشند.می توانید هر چند وقت یکبار که می خواهید برای شروع یک مکالمه جرقه ای بزنید، یک چالش را مطرح کنید.تا افراد مجبور شوند در مورد آن بحث کنند.

•    جلسات و ملاقات های رودررو ارزش زیادی دارند.این جلسات می تواند فرد به فرد باشد یا در قالب یک گردهمایی انجام شود. هر چندوقت یکبار یک کردهمایی تشکیل دهید و میزبان افراد علاقه مند به موضوع برندتان باشید.

•    می توانید برای ایجاد زمینه های ملاقات رو در رو، وبینار تشکیل دهید. این  فرصت خوبی است که با مخاطبان خودتان ملاقات کنید و مطالب تخصصی خودتان را به اشتراک بگذارید و برندتان را توسعه دهید.  

 

خلاصه مطلب و نتیجه گیری:

ساختن بک برند موفق کار دشواری است. اما اگر به درستی انجام شود بازده بسیار خوبی دارد. ایجاد برند شخصی برای شما شرایطی فراهم می کند که شبکه ای از حرفه ای ها داشته باشید که ارزش شما را می بینند و وقتی فرصت های جدید به وجود می آید ابتدا به شما فکر می کنند. 

 

مراحل پرسونال برندینگ (ایجاد برند شخصی):

1.    مشخص کنید چه کسی هستید و می خواهید چه کاری انجام دهید.
2.    ارزش پیشنهادی منحصربه فرد داشته باشید.
3.    مخاطبان خود را شناسایی کنید.
4.    وب سایت شخصی داشته باشید و در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید.
5.    استراتژی محتوای خود را توسعه دهید.
6.    برای مخاطبان خود محتوای ارزشمند ایجاد کنید.
7.    برای مخاطبان خود گروه یا باشگاه تشکیل دهید.

 

نویسنده : Casey Botticello، کارآفرین و متخصص دیجیتال مارکتینگ – واشنگتن – آوریل 2021
تهیه کننده: منصوره یزدانی پور - کارشناس واحد تجاری سازی و بازرگانی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان

کلید واژه ها: استراتژی محتوا - باشگاه مجازی تولید محتوا تجاری سازی پرسونال برندینگ ثروت آفرینی موفقیت شغلی مارکتینگ کارآفرینی


نظر شما :