با مشارکت مدیر گروه نیاز سنجی و مطالعات فرهنگی واحد صنعتی اصفهان

دو جلد کتاب تخصصی فرهنگی وارد بازار نشر شد

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۰ کد : ۸۷۸۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۱۸۶
کتاب های " راهبردهای فرهنگی برای جهان اسلام" و " راهبردهای اقدام فرهنگی برای مسلمانان خارج از جهان اسلام " به تالیف دکتر اکبر اعتباریان ، محمد تابش ، مهدی ستوده فرد و غلامرضا قجاوند مدیر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد ترجمه و تألیف شد .
دو جلد کتاب تخصصی فرهنگی وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، کتاب های " راهبردهای فرهنگی برای جهان اسلام" و " راهبردهای اقدام فرهنگی برای مسلمانان خارج از جهان اسلام " به تالیف دکتر اکبر اعتباریان ، محمد تابش ، مهدی ستوده فرد و غلامرضا قجاوند مدیر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد ترجمه و تألیف شد .

در این دو جلد کتاب راهبردهای فرهنگی برای جهان اسلام جهت هماهنگی با دبیرخانه عمومی سازمان همکاری اسلامی (آیسکو) طراحی شده است و چشم‌اندازی از پیشرفت برای کشورهای اسلامی را ارائه می دهد .

این کتاب‌ها  چهارچوب کلی نقش فرهنگ در توسعه جهان اسلام با هدف پرداختن به آرمان‌های اسلامی از نظر شکل و محتوا را بررسی می‌کنند و برای غلبه بر چالش‌های پیش رو آگاهی عمیق تر از الزامات توسعه و پیشرفت تمدن در چهارچوب هویت تازه اسلامی-ایرانی را ارائه می نماید.

 جلد دیگر این کتاب به اهمیت جوامع اسلامی و اقلیت ها در غرب و جهان به عنوان بخشی حیاتی از شکاف فرهنگی بین جهان اسلام و دیگر مناطق جهان و در تلاش برای ایمن سازی نسل دوم ، سوم و چهارم این جوامع مسلمان که خارج از جهان اسلام هستند پرداخته است و در تلاش است که موجب جلوگیری از غلبه فرهنگ غربی بر آنها و از دست دادن هویت اسلامی آنها شود .

گفتنی است؛ جلد اول کتاب در 152 صفحه ، سایز رقعی با تیراژ 1000 جلد و قیمت 170هزار ریال و جلد دوم در 165 صفحه ، سایز رقعی با تیراژ 1000 جلد و قیمت 180هزار ریال چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است .


نظر شما :