مقالات - آرشیو

قدرت پردازش زبان طبیعی با هوش مصنوعی

قدرت پردازش زبان طبیعی با هوش مصنوعی

این مقاله به معرفی روند‌ها و پیش‌بینی‌های اخیر در صنعت با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) می‌پردازد. NLP یک زیرمجموعه از هوش مصنوعی است که به دلیل افزایش حجم داده‌های زبانی بدون ساختار، اهمیت روزافزونی پیدا کرده است. رشد سریع رسانه‌های اجتماعی و داده‌های دیجیتال، چالش‌های قابل توجهی در تحلیل داده‌های کاربر برای تولید بینش‌های لازم ایجاد کرده است. علاوه بر این، سامانه‌های تعاملی خودکار مانند چت‌بات‌ها به دلیل عدم درک معنا و زمینه، نمی‌توانند به طور کامل انسان‌ها را جایگزین کنند. برای حل این مسائل، مدل‌های زبان طبیعی از یادگیری ماشین پیشرفته (ML) استفاده می‌کنند تا بهتر بتوانند داده‌های صوتی و متنی ناپیوسته را درک کنند. این مقاله، یک نظریه کلی از روند‌های برتر پردازش زبان طبیعی جهان در سال ۲۰۲۳ برای زبان اودیا ارائه می‌دهد. تحقیقات بسیاری براساس متن اودیا انجام شده و با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، ابزارهای مختلفی مانند برچسب‌گذاری قسمت‌های گفتار، خلاصه سازی متن، تحلیل احساسات، تحلیل شکل‌شناسی، شناسایی موجودیت نامگذاری شده و ترجمه ماشینی توسعه داده شده‌اند. بیشتر این ابزارها با دقت بالا در شرایط کنونی توسعه داده شده‌اند.

ادامه مطلب
رزین عایق الکتریکی

رزین عایق الکتریکی

رزین های عایق الکتریکی به منظور محافظت و عایق‌کاری قطعات الکتریکی مختلف از جمله بردهای الکترونیکی و مخابراتی و سیم‌پیچ‌های الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از محصولات ارائه شده توسط گروه توسعه و فرآورش مواد پلیمری رزین عایق الکتریکی است که در اینجا به صورت مختصر به معرفی این دسته از رزین ها پرداخته می شود.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی در امنیت سایبری

هوش مصنوعی در امنیت سایبری

در حال حاضر به دلیل کاربرد فراوان اینترنت اشیاء، حملات سایبری به شدت در سراسر جهان تحت تأثیر قرار گرفته است. بنابراین، طراحی رویکرد امنیت سایبری برای جلوگیری از حملات سایبری، نیاز اساسی امروز است. امنیت سایبری به معنای استفاده از فناوری‌ها، فرآیندها و کنترل‌ها برای حفاظت از سیستم‌ها، شبکه‌ها، برنامه‌ها، دستگاه‌ها و داده‌ها در برابر حملات سایبری است.

ادامه مطلب
پوشش فسفات آهن

پوشش فسفات آهن

فسفات آهن به دلیل مزیت هزینه اولیه سرمایه گذاری و قیمت مواد شیمیایی پایین جهت تجهیزات داخلی در پوشش های تبدیلی بیشترین کاربرد را دارد. پوشش های فسفات آهن براحتی به روش قوطه وری یا پاششی قابل اجرا هستند و برای سطح فلزاتی که نیاز به مقاومت خوردگی بالا ندارد قابل استفاده است. رنگ پوشش فسفات آهن از زرد تا آبی–قرمز متغیر است و وزن پوشش معمولا بین ۰.۲–۱ g/m۲ است.

ادامه مطلب
منابع آب زیرزمینی ابرحوضه ای

منابع آب زیرزمینی ابرحوضه ای

در یک تعریف ساده منابع آب ژرف را می‌توان منابع آب زیرزمینی (غالباً محبوسی) در نظر گرفت که در اعماق زیرین منابع آب زیرزمینی کشف‌شده و در حال حاضر از آن استفاده می‌شود.

ادامه مطلب