کارگاه "مهارت های ارتباط مؤثر بین استاد و دانشجو" ویژه اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

۱۵ آبان ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۸ کد : ۷۷۳۸۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۶۰
کارگاه های آموزشی مهارت های ارتباط مؤثر بین استاد و دانشجو ویژه اساتید طرح هدا دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
کارگاه "مهارت های ارتباط مؤثر بین استاد و دانشجو" ویژه اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، کارگاه های آموزشی مهارت های ارتباط مؤثر بین استاد و دانشجو ویژه اساتید طرح هدا دانشگاه صنعتی اصفهان در محل سالن کنفرانس ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان و به همت گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی واحد با همکاری معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

دراین کارگاه دکترغلامرضا قجاوند مدیر گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ابتدا به بیان اهمیت وتبیین ضرورت برخورداری اساتید ازمهارت ارتباط مؤثر پرداخت و اظهار کرد: با توسعه جوامع و شهر ها، جامعه نیز پیچیده تر می شود و باعث پیچیدگی شرایط می شود. مدیریت این پیچیدگی ها نیازمند کسب مهارت هایی است که اگر کسب نشود در مباحث مربوط به شغل، زندگی خانوادگی، اجتماع و ... موفق نخواهیم بود لذا اساتید محترم در زمینه کسب مهارت های ارتباط با دانشجویان باید اهتمام کافی را داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که برقراری روابط آنقدر مهم و سرنوشت ساز است که موفقیت هر انسانی را باید از روی نوع رابطه او با دیگران ارزیابی کرد، افزود: داشتن صرفاً دانش در زمینه ایجاد ارتباط صحیح و مؤثر با دیگران را کافی نیست و علاوه بر قبول اطلاق دانش در مورد روابط مؤثر، باید آن را یک هنر و مهارت هم دانست زیرا ایجاد رابطه مؤثر با دیگران، از جمله دانشجویان نسل جدید به ظرافت ها و شیوه هایی خاص نیاز دارد که علاوه بر طلب دانش، هنر و مهارت های ویژه ای را در شرایط زمانی و مکانی خاص طلب می کند.

قجاوند استاد موفق را استادی دانست که بتوانند روابط صحیح، سالم و مؤثری را با همه دانشجویان برقرار کنند و اضافه کرد: این رابطه مانند هر رابطه دیگری، تعاملی دو طرفه است یعنی دانشجویان هم باید به صورت مستقیم و غیر مستقیم مهارت های ارتباطی را فراگیرند.

این مدرس مهارتهای زندگی بیان کرد: عقل و زبان به عنوان وجه تمایز انسان و حیوان است و استفاده صحیح و به موقع از عقل و زبان موجب تسهیل ارتباط شده و از بروز موانع ارتباط صحیح جلوگیری می کند.

شایان ذکر است دراین کارگاه تعاریف و مفاهیم پایه ارتباط مؤثر ارائه شد و در ادامه شرکت کنندگان به صورت عملی چند تکنیک مربوطه را فراگرفتند. همچنین پاسخگویی به نحوه تعامل با دانشجویان نسل جدید پایان بخش این کارگاه بود.


نظر شما :